Deze training is vooral bedoeld voor ondernemers in Kunst en Cultuur, kunstenaars en creatieven .
In de training draait het om jou en je verhalen. Je leert hoe je jouw verhalen scherp krijgt, zodat je makkelijk over jezelf kan communiceren. Hoe je op een vanzelfsprekende en krachtige manier vertrouwen wekt. Hoe je je eigen verhaal kunt verbinden aan dat van je onderneming of project.
Als professional in Kunst en Cultuur bied je diensten, kennis of kunde aan. Je zoekt afnemers daarvoor, of opdrachtgevers, of de financiële middelen om je projecten te realiseren. Er staat dus veel op het spel als je jezelf en je plannen moet presenteren.
Je bent overtuigd van jezelf, je kennis en aanpak, maar hoe zorg je ervoor dat de ‘andere kant’ die overtuiging ook krijgt? Hoe krijg je het vertrouwen dat nodig is?
Niet door een feitelijk verkooppraatje te houden, als je dat al zou willen. Ook niet door argumenten – die roepen alleen maar tegenargumenten op. In beide gevallen zal de toehoorder zich vooral afvragen wat jouw voordeel zal zijn.
Wat wel werkt, is het inzetten van een goed verhaal. Een authentiek verhaal, persoonlijk en geloofwaardig, dat vertelt wie je bent, waar je voor staat en hoe je de zaken aanpakt. Dat tot de verbeelding spreekt en ingezet kan worden in een professionele setting. Zodat je mensen geloof en vertrouwen in jouw onderneming geeft.